1.1.13

Per què vegetariana?

Quantes vegades no m'ha demanat la gent: i tú per què ets vegetariana? Arriba un moment que ja et canses de donar explicacions, sobretot després de veure la cara de tanta gent que no entén i que somriu després de la teva gran explicació i pega una bona mossegada al seu bistec de porc, al seu conill torrat o a la seva truita cegament convençut de la seva opció alimentària.

I jo pens: vos heu aturat mai a demanar-vos què menjau? Millor dit: d'on surt, com s'ha criat i alimentat i com ha viscut el que menjau? Quan m'he atrevit a dir a qualqú que vaig prendre la decisió de fer-me vegetariana després de veure un vídeo sobre la vida del que jo anomen "fàbriques d'animals per a consum humà" sovint la resposta ha estat "No has de mirar aquestes coses!" Quina postura més trista i pobre, o no tenc el poder de saber què em duc a la boca, amb què m'alimento? i de decidir què em vull aficar al meu cos i què no i si considero que és necessari tant de patiment de tants i tants d'animals durant tota la meva vida només perquè jo em malalimenti? I és que realemnt "No hi ha més cec que qui no hi vol veure...", d'aquí que pensi que tots aquests ignorants que reaccionen amb un somriure de superioritat a les teves explicacions són cegament convençuts i indiscutiblement inconscients del que fan.




I amb aquest pensament no vull dir que vagi pel món intentant convèncer a la gent que s'han de fer vegetarians, sinó que per una banda respectin l'opció del que ho som i que coneguin què hi ha darrera de la seva i què suposa cada ou que compren al supermercat, cada salsitxa o cada tallada de cuixot que es menjen. Només quan en siguin ben conscients tendran dret a defensar-se davant de les meves explicacions.

Tampoc no es tracta només de deixar de menjar animals, sinó almanco de triar bé quins compram, si han estat criats a granjes o a fàbriques, quina alimentació han tengut, com han estat transportats...

El documental "El pan nuestro de cada día" és un bon resum de tot el que hi ha darrera de la indústria alimentària de la societat actual, és una bona manera d'informar-se i després prendre una decisió:




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per visitar-me! Fins aviat!